Als je de hele dag boren levert, ga je al snel denken dat klanten boren nodig hebben. Wat je vergeet is dat die klanten eigenlijk gaten willen, het liefst zonder boren. Organisaties die in staat zijn om een klant beter te helpen met het maken van een gat hebben natuurlijk voorsprong op degenen die bezig zijn boren te leveren. Hierin zijn een aantal stappen:
Dan komt de vraag: is je organisatie nou zo ver dat medewerkers worden aangemoedigd en gefaciliteerd om gaten te maken? Vaak zijn de succesvollere bedrijven, de bedrijven waarbij medewerkers worden aangemoedigd om initiatief te nemen, verantwoordelijkheid te nemen, bevoegdheden hebben, zelfs regels mogen overtreden om een klant geweldig te helpen.
{^youtubevideo|(width)425|(height)264|(rel)True|(autoplay)False|(fs)True|(url)https://www.youtube.com/watch?v=bg0NLFYbfOs^}
Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief vol managementinspiratie. Je leest over onze managementpodcast, managementonderzoek of het ISBW Managers Event. We delen verhalen over onze studenten. En houden je natuurlijk altijd op de hoogte van onze nieuwe opleidingen of acties.