Toen de coronacrisis losbarstte en teams acuut thuis moesten werken, keek iedereen de managers aan. Leid dat maar even in goede banen. Het waren de managers die operationele zaken, zoals een nieuwe werkwijze met voor velen onbekende technologie, organiseerden. Lopende projecten bleken ineens niet meer relevant en er kwamen talloze nieuwe taken bij die prioriteit hadden. Het was een tijd van pragmatische oplossingen bedenken, knopen doorhakken en mensen meekrijgen. De managers deden het.
Maar hoe kijkt werkend Nederland naar het management? Zijn managers zinvol, of kunnen we zonder? En hoe zorgt een manager voor onderscheidend vermogen? Dat onderzochten we in de tweede editie van Het Nationale Management Onderzoek!
Benieuwd naar de resultaten? Download hier het onderzoeksrapport:
In Het Nationale Management Onderzoek van 2019 onderzochten we hoe de Nederlandse manager presteert op bijvoorbeeld het geven van feedback, het bieden van inspiratie en het stimuleren van ontwikkeling. Deze tweede editie maakt ontwikkelingen zichtbaar en biedt nog rijkere inzichten. Zo heeft werkend Nederland vandaag de dag veel frequenter en informeler contact met zijn manager. En die manager wordt beter gewaardeerd ook.
Aan ruim 1.200 werkenden in loondienst bij organisaties in uiteenlopende sectoren en van verschillende omvang, legden we stellingen en vragen voor over de manager.
Download dan nu Het Nationale Management Onderzoek 2020. In het rapport schetsen we een profiel van de huidige manager van werkend Nederland aan de hand van demografische kenmerken en eigenschappen. Ook het belang van (digitale) aanwezigheid van de manager, de werk/privébalans en de imperfecties van managers komen aan bod.