Organisaties hebben zich aangepast aan de nieuwe omstandigheden. De ene manager stimuleerde het thuiswerken, de ander creëerde veilige werkplekken op kantoor. Face-to-face kreeg een nieuwe betekenis in het licht van Google Meet, Zoom en Microsoft Teams. Deze virtuele vergaderzalen vervangen natuurlijk niet het praatje aan het bureau of bij het koffieapparaat. Dus zochten managers andere manieren om hun mensen aan te sturen, om ze te blijven motiveren en inspireren. Slagen ze daarin? Hoe kijken managers eigenlijk naar zichzelf? Wat is hun invloed op het team? In hoeverre is hun rol veranderd het afgelopen jaar? Geldt een leven lang leren ook voor hen? We onderzochten het in deze eerste ManagementScore.
Nieuwsgierig naar de resultaten? Download hier het onderzoeksrapport:
In De ManagementScore komen managers zelf aan het woord over hoe ze vinden dat ze het doen en over de band met hun team. Een mooie aanvulling op het Nationaal Management Onderzoek van 2019 en 2020, waarin we werkenden in loondienst vroegen naar de prestaties van hun manager.
Aan De ManagementScore werkten 517 managers mee, werkzaam in organisaties van 1-50 medewerkers tot 250+ medewerkers. Ze geven leiding aan 1 of meer personen. Samen vormen ze een representatieve steekproef voor managend Nederland.
Download dan nu De ManagementScore. Het rapport schetst een profiel van de Nederlandse manager aan de hand van demografische kenmerken en eigenschappen. De ManagementScore geeft ons ook de gelegenheid om onderwerpen van twee kanten te belichten. Zo was werkend Nederland vorig jaar positief over het frequentere en informelere contact met zijn manager. Maar denkt die manager daar ook zo over? Dat en veel meer kun je lezen in dit rapport.